Sosyal medya uzmanı, sizlerin çeşitli portallar üzerinden ürün veya kimliğinizi reklamlama, daha fazla kitleye duyurma işiyle uğraşmaktadır.
Özellikle ülkemizin gelişen sosyal ağ teknolojisi düşünüldüğü zaman, 79 milyonluk bir ülkenin 40 milyona yakın kişisi sosyal ağ kullanmaktadır! Artık herhangi bir marka, ürününü daha geniş kitlelere duyurmak açısından Facebook, Twitter, Instagram ve LinkedIN gibi sosyal ağları tercih etmektedir.
Sosyal ağlar üzerinden yapılan bir reklam sayesinde ileriye yönelik sıkı çalışma olanakları söz konusu olabiliyor. Tabii ki bunun için ayırdığınız bütçe, hizmete ne kadar değer verdiğiniz ve ne kadar kaliteli sosyal medya uzmanıyla çalıştığınız da önemlidir. Öncelik olarak önerilerimiz;
- Mutlaka çalışmak istediğiniz sosyal medya uzmanının referanslarına bakın.
- Sosyal medya uzmanlarının, çeşitli sosyal ağlara ne kadar hakim olduğu ve takipçi kriteri olduğunu tespit edin.
- Çalışmalar için iyi bir bütçe ayırın. Bu süreçte milyonlarca kişinin reklamınızı ve markanızı göreceğini unutmayın.
Bu süreçten sonra sosyal medya uzmanı sizlerle çalışmaları ortak bir şekilde yürütecek, her kişinin çalışma prensibine göre doğru bilinen gerçeklikler kendisini ortaya çıkartacaktır. Sosyal medya uzmanlığı artık ülkemizde en popüler meslek gruplarından bir tanesi olarak görülmektedir. Böylesi yaygınlaşan ve kitlelerin ilgisini çeken meslek grubu, ileri seviyeler de insanların bir iş elde etmesine ve tüm bu olanaklardan faydalanmasına da yardımcı olmaktadır.
Sosyal medya uzmanı seçerken nelere dikkat edilmeli?
Günümüzde artık arama motorlarına “sosyal medya uzmanı” yazdığınız an itibariyle yüzlerce, hatta binlerce bireysel – kurumsal firma görmek mümkün olabiliyor. Bu süreçte önemli olan faktörün her daim güvenilir ve iyi referans kapasitesine sahip olan firmaları seçmek olduğunu unutmamalısınız. Her anlamda sizleri ileriye taşıyacak ve kaliteli bir hizmet olanağından faydalanmanıza yardımcı olacak sosyal medya uzmanları, kalitesiyle kendisini ön plana çıkartan bireyler olarak görülmektedir.
Teknoloji bakımından ön plana çıkan bu sosyal ağ uzmanları, sizlere kullandığı sosyal ağlara ilişkin ne denli hakim olduğunu ve hesaplar üzerinden kaç kişiyi kontrol ettiğini sunmaktadır. Bu sebeple öncelik olarak grup çalışması yapan kişilere yönelmelisiniz. Önemli olan ilk faktör bu! Eğer istenen çalışmalar kendisini ön plana çıkartırsa, ileri seviyeler de bir çalışma olanağı beraberinde kendisini getirecektir. Böylelikle marka ve reklam olanağınız çok daha üst platformlara taşınacak, sizler de kalitesiyle ön plana çıkan bir sosyal ağ uzmanının güvencesi altında olabileceksiniz. Teknoloji bakımından önem taşıyan bu kişiler, ekip çalışmaları ile yaptığı muhteşem sinerji ortamını avantaja çevirip, sizlerin sosyal ağlar üzerinden iyi bir reklam elde etmenize yardımcı oluyor. Bu noktada harcamalar;
- Sosyal ağ reklamlarına ödenecek ücretler
- Sosyal ağ uzmanlarına ödenecek ücretler
- Bir web sitesi
- Ürünün marka tanıtımlarını kapsayacak olan çalışmaları barındıran görseller
Gibi durumları sağlamaktadır. Tabii ki ne kadar fazla reklam, o kadar fazla marka değeri anlamına geldiğinden dolayı ödeme yapılacak alanların sayısı giderek artabilir.
KAYNAK : http://www.medyaakademi.org/2016/12/18/sosyal-medya-uzmani-ne-is-yapar/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder