Web Sitesi Görselliği projeyi yansıtan kriterdir. Bu nedenle can alıcıdır. Önemli olan sadece kullanıcının gözünde hoş gözükmesi değil görselliğin projenin havasını da yansıtabilmesidir.
Örneğin bir güzellik web sitesi sahibi iseniz ama web sitenizin görselliği bir otomobil sitesine benziyor ise proje orada ölmüş demektir.
Örneğin turizm sektörünü ele alalım. Dizaynın iskeleti olarak yukarıda üst kısım, sol ve sağ sütunlar ve orta kısım şeklinde bir web sitemiz olsun. Üst kısma bir giriş resmi, sol ve sağ kısımlara menüler ve haber/anket gibi dinamik eklentiler, orta kısma resimler ve içerik yerleştirelim. Standart olarak bir web sitesi meydana geldi. Ancak burada böyle bir tasarım ölü bir projeden başka hiçbir şeyi yansıtmıyor.
Çünkü çalıştığınız sektör beyni değil kalbi fetih etmeye odaklanmış bir sektör. Renkler çok can alıcı olduğu kadar dizaynda tatile gitmek isteyebilecek bir kişinin içindeki tatil ruhunu canlandırmalı. Tasarıma daha ilk baktığı anda “ben buraya gitmek istiyorum” diye içinden haykırabilmeli ve kendisini dizayndaki konseptte hissetmeli. Fontlar, resimler içeriğin az ve öz olması, destinasyonun havasının sitede hissedilebilmesi vb. gibi şeyler çok önemlidir. Aynı şeyler inşaat, otomobil ve her sektör için geçerlidir.
Hiçbir web sitesinin anlamı yukarıdaki gibi üst kısım, sol / sağ sütunlar ve orta kısımdan ibaret değildir. Size bir tasarım/şablon gösterildiğinde onu sadece birweb sitesini ifade ettiği için beğenmemelisiniz. Burada görsellik tamamı ile tasarımcının sanatçılık ruhunu görselliğe kattığı bir iştir. Tasarıma ruh katmak büyük bir incelik gerektirir. Yapılan web sitesi mutlaka kullanıcıya iyi bir şeyler hissettirmelidir.
Bunlara ek olarak web sitesinin daha hızlı açılması hedeflenmiş ise görsellik arka planda olabilir. Ön planda renkler ve stiller gösterilebilir. Görselliğin daha az olması ve flash gibi eklentilerin çok az kullanılması web sitesinin daha hızlı açılmasını ve sade görünmesini sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder