Eğer Instagram’ın büyülü dünyasına yeni katıldıysanız ve markanızı Instagram sosyal kanalı üzerinden tanıtmak, pazarlamak ve neticede bu tanıtımları satışa dönüştürmeyi hedefliyorsanız bu sosyal ağa doğru attığınız ilk adımlar biraz tereddütlü olabilir.
Instagram için itina ile hazırladığınız ve heyecanla geri dönüş beklediğiniz postlarınızın beklentilerinizi karşılamamasının oldukça bariz ve mühim bir sebebi var: Instagram takipçi sayınız. Takipçi sayınızın yeterli olmaması marka bilinirliğinizi ve görünürlüğünüzü kısıtlamakla kalmaz, aynı zamanda bu kanalda aktif kalma hevesinizi de ciddi ölçüde kırabilir. Bu nedenledir ki Instagram takipçilerinizi artırmak için ayrı bir çaba göstermeniz gereklidir. Bu yazımda instagram’da takipçi arttırmayöntemlerini ele alacağım; bu taktikleri ve tüyoları uyguladığınız takdirde takipçi kitlenizi artırabilir ve işletmeniz için çok daha aktif ve görünür bir hesap yaratabilirsiniz.
Tüyoların pek çoğunun beğeni ve yorumlar gibi etkileşimleri teşvik etmeye yönelik olduğunu fark edeceğinizi hemen belirteyim. Neden mi? Çünkü düzenli ve sürekli etkileşim Instagram’da organik olarak takipçi getiren en etkili yoldur. Bu stratejileri uygulamaya başladığınızda düzenli olarak etkileşim sağlayan, ilgili ve yaratıcı içerik yayınlamanın ikamesi olmadığını unutmamanız gerekir.
- Takipçi sayısını artırmaya yönelik olarak tasarlanmış hashtagler kullanın: #FF (FollowFriday), #instafollow, #l4l ya da #likeforlike, #tagforlikes ve #followback gibi.
- Hedef kitlenizi oluşturan Instagram kullanıcılarının fotoğraflarını beğenin; hem de 3-5 tanesini değil, yüzlercesini. İstatistikler bu stratejiyi kullanan hesapların attığı her 100 beğeni için ortalama 6.1 daha fazla takipçi kazandığını gösteriyor.
- Instagram’da yarışma düzenleyin. Bunu gerçekleştirmenin en kolay yolu yarışmayı tanıtan bir görsel yayınlamanız, sonrasında ise yarışmaya katılmak için insanlardan görseli beğenmelerini istemeniz.
- Instagram hesabınızı diğer sosyal medya hesap ve kanallarınızda tanıtın. İnsanlara sizi takip ettikleri takdirde ne ile karşılaşacaklarını anlatın; sadece Instagram’a özel tanıtım fiyatları ve kuponlar ya da kamera arkası görüntüleri gibi.)
- Başka kullanıcıların postları altına yorumlar yapın ve beğeniler atın. Bu yeni kullanıcı elde etmenin en doğal yollarından biri.
- Görsellerinizin Instagram’ın aramasında belirmesi için popüler hashtagler kullanın. Bunu yapmak için kullanabileceğiniz en etkili hashtagler #love, #instagood, #tbt ve #photooftheday.
- Fotoğraflarınızı yayınladığınız saat diliminin de önemi var. Fotoğraflarınızı ya gece saat 2’de ya da akşam saat 5’te yayınlayın. Araştırmalar sonucu ortaya çıkan istatistiklere göre bu saatler post yayınlamak için en etkili saatlerdir.
- Yine #followme, #likeforlike ve benzeri hashtagler kullanarak kişiler arayın ve takip edin. Pek çoğu sizi hali hazırda geri takip edecektir. Bu arada bu hashtaglerin Türkçe versiyonunun da #gt ya da #geritakip olduğunu belirtmiş olayım.
- Niteliğin her daim nicelikten önce geldiğini aklınızdan çıkarmayın. Hesabınızı öyle oluşturun ki sadece en kaliteli ve en etkili görselleriniz kalsın. Emin olun hiçbir Instagram kullanıcısı binlerce anlamsız yemek fotoğrafı ya da rastgele karesi olan bir hesabı takip etmek istemez.
- Instagram postlarını yayınladığınız saat diliminin önemi olur da kullandığınız Instagram filtresinin önemi olmaz mı? Yine çeşitli istatistiklere göre en etkili filtre Mayfair filtresiymiş. İnanın sebebini ben de bilmiyorum!
- Instagram hesabınızdaki biyografi alanının anlaşılır, net ve tamamlanmış olduğundan emin olun. Bu açıklama içerisinde ilgili anahtar kelimeler ve hashtagler geçirin; aynı zamanda sitenize bir link eklemeyi de unutmayın. Ama en önemlisi bunu yaparken spam içeren hareketlerden uzak durun; eğer bunu yaparsanız biyografi alanınızı okuyan hiç kimse sizi takip etmeyecektir, buna emin olabilirsiniz.
- Fotoğraflarınızın açıklama (caption) kısmında sorular sorun. Etkileşimi artırmanın en etkili yollarından biri de budur; zira sosyal medya kullanıcıları sosyal kanallar üzerinden kendi fikir ve görüşlerini belirtmeye bayılırlar.
- Pazar günleri mutlaka post yayınlayın. Neden mi? Çünkü en az post yayınlanan gün Pazar günü; bu da markanızın ve işletmenizin görünürlüğünü artırmak için güzel bir taktik olabilir.
- İstikrarlı olun. Neden ve kimin için post yayınladığınızı çok iyi bilin. Instagram platformunu nasıl kullanacağınız ile ilgili istikrar ve sürekliliğinizden ödün vermeyin. Bu şekilde takipçi sayınız organik olarak artma eğilimi gösterecektir.
- Fotoğraf açıklamalarınızda call-to-action cümleleri kullanın. Bu vesile ile takipçilerinizi daha fazla aksiyon almak üzere etkileşime sokabilir ve onları harekete geçirebilirsiniz: “Ne düşündüğünüzü yorumlar kısmında bize anlatın!” gibi.
- Sık sık post yayınlamaktan çekinmeyin. Gün içerisinde ya da haftalık bazda çokça paylaşım yapan bir işletmenin genel olarak daha az etkileşim aldığını düşünecek olsanız da araştırmalar bunun tam aksini gösteriyor. Konu üzerine yapılan bir araştırmaya göre alınan etkileşim ile yayınlanan post sayısı ile hiçbir bağlantı yok!
- Size önerilen takipçileri mutlaka ama mutlaka takip edin; ne de olsa Instagram algoritmasının bu kullanıcıları size tavsiye etmesinin bir sebebi var. Bunu yapmak için hesap ayarlarınıza girip “Arkadaş bul ve davet et” kısmını tıklayarak “Önerilen Kullanıcılar” kısmına girebilir ve algoritmanın size önerdiği kullanıcı listesine ulaşabilirsiniz.
- En fazla etkileşim alan görsel ve fotoğraf tarzlarını kestirebilmek için Piqora isimli aracı kullanabilirsiniz. Buradan edineceğiniz bilgiler sayesinde fotoğraflarınızı şekillendirebilir ve daha çok etkileşim alan fotoğraflar postlamak üzerine yoğunlaşabilirsiniz.
- Coğrafi etiketlemeye (geotagging) başvurun. Eğer yerel bir işletmeyseniz bunu yapmanız fazlasıyla işinize yarayacaktır. Fotoğraflarınızda lokasyon etiketi eklediğiniz zaman bölgenizde fotoğraf paylaşan diğer kişiler de lokasyonun sayfasında görsellerinizi görecek. Bu da yerel kullanıcıların, dolayısıyla da sizin için potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek için harika bir yol.
- Instagram hesabınıza her daim erişiminiz olmayabilir. Örneğin haftaiçi çalışan bir sosyal medya uzmanı iseniz hafta sonları ofiste olmayacağınızdan ister istemez bu günleri atlamak zorunda kalabilirsiniz. Bu gibi durumlarda kullanabileceğiniz özel bir uygulama var: Latergramme. Bu yazılımı kullanarak düzenli paylaşım yapma stratejinizden feragat etmek zorunda kalmadan postlarınızı dilediğiniz gün ve dilediğiniz saatte yayınlamak üzere programlayabilirsiniz.
- Gerçek anlamda etkileşim kurun. Burada vereceğim hiçbir taktik ya da tüyo gerçek anlamda bu platformda etkileşim kurmanız ile yarışamaz. Fotoğraf beğenme ve anlamlı yorumlar bırakma konusunda istikrarlı ve kararlı olun. Düzenli olarak takip edecek kişiler bularak onlara soru sorarak ve hesaplarına yorumlar yaparak etkileşim ve iletişim kurun.
- Maksimum etkileşim için birden fazla fotoğrafı kolaj haline getirin. Bunu yapabilmek için PicFrameisimli tool’u kullanabilirsiniz. Bu araç sizlere 9 fotoğrafa kadar kolaj yaratma fırsatı sunuyor.
- Hatırlarsanız daha önce influencer marketing üzerine bahsetmiş ve yeni nesil pazarlama stratejisi olduğunu vurgulamıştım. Instagram takipçileri elde etmek için de influencer marketing oldukça etkili bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Bir influencer ile iletişim kurarak onun kendi ürününüzü ya da hizmetinizi mention etmesini isteyin. Bu sayede bu kişiyi takip eden kişiler otomatik olarak hesabınıza gelecek ve sizi takip etmeye başlayacaktır.
- Mavi olan şeylerin görsellerini paylaşın. İlk bakışta saçma bir taktik gibi gelebilir ancak bu taktiği doğrulayacak istatistikler ile sizi ikna edebilirim: Yapılan bir araştırmaya göre içerisinde mavi rengin ağırlıklı olduğu fotoğraflar diğer renkleri içeren fotoğraflara göre yüzde 24 daha fazla beğeni alıyor. Şaşırtıcı, değil mi?
- Instagram paylaşımı yapmak için haftanın en ve tek ideal günü tabii ki Pazar günü değil. Araştırmalar Çarşamba günleri paylaşılan Instagram postlarının diğer günlere oranla daha fazla etkileşim aldığını gösteriyor.
- Açıklama metinlerinizde “yorum” kelimesini geçirin. Yine farklı araştırmalara göre açıklama kısmında bu kelimeyi içeren postlar içermeyen postlara oranla daha fazla etkileşim alıyormuş.
- Fotoğraflarınızda surat da kullanın. İstatistikler içerisinde yüz/surat olan postların olmayanlara göre yüzde 35 daha fazla beğeni aldığını işaret ediyor. Bu da büyük bir ihtimalle insan psikolojisinin göz ve yüz temasından her daim daha fazla verim aldığı gerçeği ile paralel bir istatistik diye tahmin ediyorum.
- İlgili olduğu anlarda fotoğraflarınızda insanları etiketleyin. Bu fotoğraflarınızın insanların akış sayfasında (feed) çıkmasını garantileyen bir yol.
- Fotoğraflarınız ne kadar canlı ve aydınlık olursa o kadar iyi. Yüzde 65 ila 85 arasında daha aydınlık olan fotoğraflar, yüzde 45 ve altı oranında aydınlık olan fotoğraflara göre yüzde 24 daha fazla beğeni alıyor.
- Markalaşmış bir hashtag oluşturun. Akılda kalıcı, markanız ile ilgili ve yaratıcı bir hashtag bularak takipçilerinizi onu kullanmaya teşvik edin. Bu şekilde takipçileriniz ve diğer kullanıcılar markanız ile etkileşime geçmek için daha hevesli olacak, bu sayede de platform genelinde bilinirliğiniz ve görünürlüğünüz artacak.
- Kamera arkası görüntüler paylaşın. Samimi ve gerçekçi fotoğraflar markanızın arkasında yatan karakter ve kişiliği gözler önüne sermenizi sağlar. Logonuzun arkasında gerçek insanların olduğunu göstermekten çekinmeyin.
- Kullanıcı tarafından yaratılmış içerikler paylaşın. Takipçilerinizin görsellerini re-post (yeniden paylaşmak) yapın; özellikle içerisinde sizin markanızın olduğu postları. Bu diğer kullanıcıların da markanız ile ilgili paylaşımlar yapmasının önünü açacaktır.
- E-mail üyelerinize de Instagram hesabınızı tanıtmayı ihmal etmeyin. Düzenli olarak e-mail bültenlerinizde bir Instagram hesabınız olduğunu hatırlatın ve bunu hesabınızın bir linki ile de destekleyin.
- Eğer fiziksel bir mağazanız varsa Instagram hesabınızın kullanıcı adını orada tanıtmaktan da zarar gelmeyecektir.
- Bir hikaye anlatın; daha doğrusu Instagram fotoğraflarınızı kullanarak vermek istediğiniz mesajı hikayeleştirin. Hikayeleştirme de aslında dijital pazarlama dünyasında oldukça popüler bir taktik ve etkileşimi artırmanın da etkili yollarından biri. Markanız ve ürünleriniz ile kullanıcılar arasında duygusal bir bağ kurarak bu fotoğrafların beğenilmesini ve paylaşılmasını sağlayabilirsiniz.
- Hesabınızda paylaşım yapmak üzere bir konuk davet edin. Bu bir Instagram fenomeni olabileceği gibi bağlantılarınızdaki ünlü ve popüler simalardan biri de olabilir.
- Bazı postlarınızda filtre konusunda diğerlerinde olduğunuz kadar cömert olmamayı gösterin. Kimi istatistiklere göre hiç filtre atılmamış fotoğraflar diğerlerine göre daha fazla etkileşim alabiliyor; denemekten zarar gelmez.
- Facebook’ta var olan tüm arkadaşlarınızı Instagram hesabınızdan da takip edin. Emin olun pek çoğu hali hazırda sizi geri takip edecektir. Bunu yapabilmek için tek yapmanız gereken Instagram profilinize girmek ve 3 noktadan oluşan simgeye tıklamak. “Arkadaş Bul” sekmesinde “Facebook’ta Arkadaş Bul” seçeneğini tıklamanız yeterli.
- Fotoğraflarınızda filtre kullanırken iddialı filtreler kullanmaktan da çekinmeyin. Özellikle kenarlı fotoğrafların yüzde 125 oranında daha fazla beğeni aldığı tespit edilmiş.
- Eğer canlı bir etkinliğe katılıp fotoğraf çektiyseniz bu fotoğrafları paylaşarak tanınmış Instagram fenomenlerini fotoğraflarda etiketleyebilirsiniz. Bu görünürlüğü ve paylaşımı artıracaktır.
- Tüm bu taktikleri uyguladıktan sonra Instagram hesabınızın ne gibi değişikliklere uğradığını merak ediyor olabilirsiniz. Hesabınızın büyüme oranlarını ve gelişimini takip etmek için de kullanabileceğiniz bir araç var: Iconosquare. Bu uygulama sayesinde hangi postlarınızın hangi kullanıcılardan en çok etkileşimi aldığını tespit edebilir ve kendinize ona göre bir yol haritası çizebilirsiniz.
- İmajlarınızı kesmek, editlemek ve hizaya sokmak için Aviary uygulamasını kullanabilirsiniz. Instagram filtre ve özelliklerinin yetersiz kaldığı alanda Aviary büyük ölçüde size yardımcı oluyor.
- Açıklama metinlerinizde “yorum” kelimesinin yanı sıra “beğen” kelimesini de kullanın. Araştırmalara göre içerisinde “beğen” kelimesi geçen caption’lar yüzde 89’a kadar daha fazla beğeni kazanıyor.
- Harekete geçmeden önce mutlaka bir plan oluşturun ve gerekli hazırlıkları yapın. Hayatta pek çok şeyde olduğu gibi bilinçli ve kararlı olmak Instagram’da da başarıya ulaşmak için sahip olmanız gereken özellikler. Instagram’ı nasıl kullanacağınıza dair bir plan oluşturarak bu plana göre bir zaman programı belirleyin ve kendinizi bu programa uymak adına disipline sokun.
- Şu sıralar Instagram’da popüler olan trendlerden bir tanesi yazı içeren görseller. Motivasyonel, ilham verici ve esprili cümleleri fotoğraf olarak postlayarak takipçi sayınızı artırabilirsiniz. Bunu yapabileceğiniz en güzel ve ücretsiz uygulamalardan bir tanesi Canva.
- Kişi listeniz ile Instagram hesabınızı bağlayın. Bu sayede e-mail kişi listenizde bulunan kişiler ile de bağlantı kurabilir ve takipçi ağınızı genişletebilirsiniz.
- Düzenli olarak işletmeniz, ürünleriniz ve hizmetleriniz ile alakalı hashtag aramaları yapın ve sektörünüzün Instagram’daki yansımasını daima takip edin.
- Instagram paylaşımlarınızın takipçilerinizi nasıl etkilediğini ölçümlemek için kullanabileceğiniz bir diğer araç olan Crowdfire‘ı kullanın.
- Diğer kullanıcılar ile ortaklaşa promosyonlar oluşturun. Sizinle benzer bir nişte çalışan kullanıcılara erişerek ortak bir proje teklifinde bulunun; böylece hem sizin, hem de onların takipçi kitlesi genişlesin.
- Spesifik bir hashtag kullanarak özel bir topluluk oluşturun. Bu topluluğun dahil olmasını istediğiniz bir kampanya ya da aktivite oluşturarak etkileşimi artırın.
Tüm bu tüyoların ve ipuçlarının yanı sıra devasa ölçüde takipçi sayısına sahip olmanın Instagram’ı aktif ve istikrarlı bir biçimde kullanmadığınız sürece hiçbir işe yaramayacağını unutmayın. Neticede asıl amacınız takipçilerinizi müşterilerinize dönüştürebilmek. Bu 50 taktik bir kitle oluşturmanıza yardımcı olacak ve bu takipçiler ile etkileşime geçmenizi sağlayacak; bunu istikrarlı kılmak ise tamamen sizin elinizde.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder